25℃, vrienden en Palermo - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Roy Picek - WaarBenJij.nu 25℃, vrienden en Palermo - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Roy Picek - WaarBenJij.nu

25℃, vrienden en Palermo

Door: Roy Picek

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 Mei 2017 | Oostenrijk, Wenen

Hallo lezers,


Ja ja, deze jongen heeft de afgelopen weken weer genoeg meegemaakt.

Drie weken geleden heb ik bezoek gehad van twee vrienden uit Nederland daarnaast ben ik ook nog eens naar mijn vriendin in Italië geweest. Tenslotte ben ik bezig met het afronden van een aantal vakken.


Sander, een vriend van mij die ik nu 6 jaar ken, kwam mij als eerste opzoeken. Ik wachtte hem op bij de centrale busstation, inderdaad bij de busstation want dat was het goedkoopst. Na een reis van 27 uur kwam hij dan eindelijk aan; vermoeid maar ook opgewonden.

We pakten de metro naar mijn huis, maakten zijn bed klaar en besloten om een avondwandeling te maken. Deze wandeling duurde maar liefst 4 uur, hij keek zijn ogen uit. Zijn eerste indruk was net als die van mij; wat is het hier allemaal groot.

De volgende dag liet ik hem de binnenstad zien; stephansdom, parlementsgebouw, burgtheater, nationale bibliotheek, hofburg en het kunsthistorisch museum. Zijn reactie ''De architectuur is hier echt geweldig mooi''

Nadat we de heel dag door de stad hadden gewandeld besloten we om 's Avonds naar een typisch Oostenrijks restaurant te gaan. We bestelden beide een grote schnitzel met een halve liter bier en als dessert namen we een pannenkoek met ijs en chocola. Kortom: een perfecte afsluiting van de dag.

De dagen erop liet ik hem andere bekende gebouwen en parken van Wenen zien, aten we veel schnitzel met patat, zwommen we in de Donau en speelden we volleybal met andere studenten.

Eén week na het bezoek van Sander, zat ik alweer in het vliegtuig naar Palermo. Dit keer bezocht ik mijn vriendin die haar Erasmus in Palermo doet. We hadden elkaar 3 en een half maand niet gezien, ik keek er dus ontzettend naar uit om haar weer te zien.
De eerste paar dagen heeft ze mij de stad laten zien, het uitgaansleven en het strand, waar we 44 van de 7 dagen hebben gelegen.
Wat een mega verschil met Wenen, er lag mega veel afval op de straten, de bussen waren vies en hadden geen airco, mensen praten mega snel en spreken nauwelijks Engels, de mensen zijn er minder behulpzaam, het klimaat is er beter, de natuur is er mooier en ik vind het eten er lekkerder.
Was ik liever naar Palermo geweest? Nee, absoluut niet! Een geweldig mooie stad met een mooie natuur, maar het was mij er te chaotisch.


Na een geweldige week bij me vriendin, vloog ik weer terug naar Wenen om de volgende dag een andere vriend uit Nederland van het vliegveld te halen.
Robert mijn beste vriend, die ik inmiddels 13 jaar ken kwam mij 6 dagen opzoeken. Deze week zag er ongeveer hetzelfde uit als toen Sander er was. Robert vond het een mooie stad, maar gaf aan er nooit te kunnen wonen omdat het er zo mega druk is.

Dit begrijp ik want het is er inderdaad heel erg druk, in de stad gaat het leven altijd door en hoor je nooit een vogel fluiten. Echter biedt de buiten omgeving van Wenen veel meer rust.

Over twee weken komt mijn vriendin mij opzoeken in Wenen, begin ik langzaam met het afronden van verslagen en toetsen en staat er een excursie naar Graz op de planning.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer, ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2017

Auf wiedersehen

03 Juni 2017

Wederom bezoek en Graz

18 Mei 2017

25℃, vrienden en Palermo

26 April 2017

Warme lente en een prachtige stad

08 April 2017

GENIETEN
Roy

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4597

Voorgaande reizen:

14 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: